Tsitsikamma, bezoek en pinguïns!

26 mei 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Dag lieve mensen,

Vandaag weer een nieuwe blog, vol met spannende activiteiten! Enjoy it.

Donderdag 28 april

Omdat we een lekker lang weekend voor de boeg hadden besloten we om met Joyce, Sanne, Bobbi en ik naar Tsitsikamma en Wildernis te gaan! Dit zijn 2 plaatsen waar we tijdens de gardenroute-trip ook al zijn geweest. We wilde dit weekend heel graag terug omdat er iets gaafs op de planning stond: paragliden!!

Deze dag zijn we vroeg vertrokken, namelijk om 11u. (we moesten nog werken). We hebben in 1 keer 500 KM gereden richting de westkaap. In de avond kwamen we aan in ons hostel in Wildernis. We zijn in het dorpje lekker gaan eten en in de avond hebben we in de bar van het hostel nog wat spelletjes gedaan.

Vrijdag 29 April

In de ochtend werden we al een beetje verdrietig wakker, want we hoorde regen.. Dit betekende dat we niet konden gaan paragliden. Again… De aardige man van het hostel (tevens ook een beetje een creep) gaf ons een lijst met “things to do when it rains”. Er stonden gave dingen op! Karten leek ons leuk. Gebeld: sorry we hebben de kartbaan naar buiten verplaatst. Oke poging 2: wandklimmen, ook vet! Gebeld: Sorry de klimwand is ook verdwenen. Plan C: er is een groot winkelcentrum in de buurt waar we de hele dag konden vullen met shoppen, koffie drinken en naar de film gaan. Even terzijde, ik heb daar de gekste film ooit bekeken. Demolition.

Zo hebben we toch nog een erg gezellige dag gehad samen!

Zaterdag 30 April

Deze ochtend was er geen regen! Super fijn. Helaas kon het paragliden niet doorgaan, vanwege de slechte weersomstandigheden. Andere keer beter…

Toen zijn we maar doorgereden naar Tsitsikamma, want hier hadden we een reservering om te gaan ziplinen! Een klein beetje zenuwachtig reden we naar de locatie toe. Hier werden we in onze riemen gehesen, helmpje op en klaar om te gaan! Het ziplinen in Tsitsikamma staat erom bekend dat het prachtige natuur heeft. De eerste zipline begon langzaam, zodat we even konden wennen. Het bleek totaal niet eng te zijn! De natuur was inderdaad prachtig, en met nog 8 ziplines voor ons konden we genieten van de bomen, watervallen en ziplinde we zelfs door een mooie kloof heen! (wat resulteerde in een gezicht vol modderspetters)

In de avond hadden we een braai in het hostel, waarna we nog gezellig wat gekletst hadden met de medewerker van het hostel. Het was dit weekend baie koud, echt niet leuk. Dus de nacht was verschrikkelijk, ik heb ook bijna niks geslapen.

Zondag 1 mei

Poging 3 voor het paragliden. We belde op en YES! Het weer zag er goed uit vandaag! We moesten hiervoor wel weer 2 uur terug rijden richting Wildernis, maar dat vonden we geen probleem. We reden vol goede moed de berg, waar we vanaf zouden springen. Hier konden we alvast kijken naar alle andere mensen die gingen paragliden. We moesten nog 3 kwartier wachten totdat wij mochten springen. We reden dus nog even naar beneden om een broodje te kopen. Eenmaal terug op de berg kwam de mevrouw van het paragliden naar ons toe: meisjes helaas, maar de wind is aan het zakken. Ow.. even afwachten of het nog gaat lukken vandaag. Weer een half uur later vertelde ze ons dat de wind nog verder weg aan het zakken was. Degene die het lichtste was mocht als eerste springen. Het ergste wat er kon gebeuren was dat je met de parachute beneden bij de weg zou belanden, dan hoefde je alleen maar 2 uur naar boven te klimmen. Oke jammer, maar dan gaan we niet meer..

Na een paar minuten balen in de auto hebben we er toch nog het beste van proberen te maken. We zijn in de avond naar het national park gegaan om daar onze favoriete spareribs te eten en een mooie avondwandeling te maken!

Maandag 2 mei

De ochtend zijn we extra vroeg opgestaan om nog een keertje het national park te bezoeken. Tijdens onze roadtrip zijn we hier ook geweest, en het heeft ons hart wel een beetje gestolen, zo prachtig is het hier. Na een goede wandeling en een lekkere verse Jus zijn we weer opweg gegaan naar ons vertrouwde Genaal. Hier hebben we Joyce weer veilig bij haar huisje afgezet en hebben we een rustige avond gehad.

Weekendje Kaapstad

Donderdag 5 mei zijn we vertrokken voor een weekendje in Kaapstad! Dit weekend was extra gezellig, want Mick, mijn buurjongen is op vakantie in Kaapstad! In de avond hebben we elkaar ontmoet en zijn we met de hele groep plus Mick en Rik gaan uiteten. Erg gezellig! Natuurlijk hebben we onze avond/ nacht ook weer goed besteed in de uitgaansgelegenheden van Capetown.

Vrijdag 7 mei hebben we heerlijk uitgeslapen. Deze dag was een beetje rommelig, we hebben namelijk bijna niks gedaan. Jeanne, Sanne, Bobbi en ik zijn naar Waterfront gegaan om even wat warme kleding te kopen. Verder hebben we rustig aan gedaan deze dag. In de avond zijn we bij een super speciaal Ethiopisch restaurantje gaan eten. Het was erg gezellig ingericht (zie foto). Iedereen bestelde wat te eten (geen idee wat je bestelde, ik kon het toch niet lezen). Er kwam iemand aan de tafel: het eten is bijna klaar, je mag je handen gaan wassen. Ze eten hier namelijk met de handen. Je krijgt er een soort deeg bij, dat je af kan scheuren. Hiermee schep je het eten op je hand en smikkel je het lekker op.

In de avond zijn we weer gezellig met de limburgers op stap geweest.

Zaterdag 8 mei

Dit was een ontzettend luie dag, ik kan me niet herinneren dat we iets gedaan hebben, maar hey, dat hoort er ook bij.

In de avond was Marieke er ook gezellig bij, Jeanne had haar van het vliegveld opgehaald.  Samen met Sanne heb ik de Labia-deal gedaan. Dit houdt in dat je avondeten en een filmkaartje krijgt voor 50rand (2, 85 euro). We hebben de film alleen uitekozen op z’n naam. Dit hadden we beter niet kunnen doen. We zaten namelijk in een hele enge horror-film. Gezellig..

Wederom was het weer een hele gezellige avond uit met Mick. Midden in de nacht (half 6) hebben we nog even wat spullen uitgewisseld,  (dankjewel mama voor de Kaas) en hebben we afscheid genomen.

Zondag 9 mei

Inmiddels was ik al best moe van de 3 avondjes stappen. Marieke, Jeanne, Sanne en ik besloten om via Betty’s Bay terug te rijden. Ik had namelijk nog geen real South-African pinguins gezien. In Betty’s bay zaten ze in grote getalen op me te wachten. Ik vond het geweldig. Na een paar foto’s kon ik met een brede lach op mn gezicht weer terug naar Genadendal.

Het werken begint tot z’n einde te komen..

Binnekort zal ik mijn blog schrijven over onder andere het skydiven!

Dankjewel dat jullie deze blog weer hebben gelezen.

xxxxxxxxxxxxx

1. Mama:
    26 mei 2016
    Hoi Liefie! Ik blijf toch smullen van jouw verhalen... Ook al was ik al op de hoogte van wat je hebt meegemaakt, ik kan het blijven lezen.
    Langzaam zie ik het einde in zicht komen. Hoewel het me tot nu toe heel erg meevalt kan ik niet wachten om je weer eens heerlijk te knuffelen! En een boterham met kaas te voeren :-)
    Lofjoe!
  2. Francine:
    27 mei 2016
    hoi Tessa,

zo leuk om jou verhalen te lezen! Aan de foto op de app te zien dat het springen uiteindelijk toch gelukt is, wat supergaaf! Binnenkort weer weekendje ons dan gaan we vast weer een reisblog voor jou maken, op zoek naar de bigfive van Eelde.
    dikke kus, Francine