SKYDIVE, Stellenbosch en feest in Genaal

8 juni 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

Heeeee mensen!

Daar ben ik weer met een kersverse blog!! Af en toe schaam ik me dat ik zo lang niet geschreven heb, maar met een beetje aanmoediging (lees: wanneer komt je blog nouuu?) van mijn lieve moeder, kan ik toch de moed vinden om iets te vertellen!

Vrijdag 13 mei

Vandaag had ik een speciale opdracht.. Ik moest namelijk zorgen dat ik de 100ste geocache zou vinden! Samen met mama doe ik sinds een tijdje geocachen (even googlen als je niet weet wat het is). Afgelopen weekend had mama de 99ste cache gevonden en ze vond het leuk als onze 100ste cache in Zuid-afrika geloggd was. Zo gezegd zo gedaan. Het leek Sanne heel leuk om een keertje mee te gaan, dus we pakte ons bakkie en zijn richting Greyton gereden. Met de gps-route op mijn telefoon zijn we de bergen in gegaan. We kwamen op een ontzettend mooi punt uit, waar we de cache hebben gevonden. Zo goed voorbereid als ik was (uhum, telefoon leeg en geen pen bij me) heb ik wat lippenstift op het boekje gekliederd om deze vondst te bevestigen!

Zaterdag 14 mei

YES vandaag zouden we gaan skydiven!! Echt ontzettend spannend dit, ik geef eerlijk toe dat ik bijna een week niet heb geslapen van de zenuwen. In alle vroegte zijn we vertrokken, omdat we niet te laat wilde komen. Onderweg naar de plek werden we gebeld door t skydive team. Het ishelaas veel te slecht weer, het skydiven kon niet doorgaan. Ze zouden over een uur nog een keer bellen om te kijken of het weer zou opklaren. Sip als we waren zijn we maar meteen naar ons hostel gereden in Kaapstad. Hier hebben we op het telefoontje zitten wachten, maar helaas waren deweergoden vandaag niet goed gezind. Heel erg jammer.. Toen we in de lobby zaten te huilen (grapje) kwamen we de groep van Grabouw tegen. Samen met hen zijn we naar de foodmarket gegaan in Waterfront en hierna hebben we een super leuke activiteit gedaan, namelijk een aquarium bezocht! Het was leuk om die visjes te zien, maar daar is dan ook alles mee gezegd haha. Hierna hebben we met z’n drieën nog heel veel leuke souvenirtjes gekocht. In de avond zijn we met de andere studenten een hapje gaan eten! We gingen vroeg naar bed, want de dag erna gingen we de Tafelberg beklimmen!

Zondag 15 mei

Vroeg op, meteen naar de spar om een goede energievoorraad in te slaan! Met genoeg water, broodjesen suiker gingen we de berg op! Het was heerlijk weer, waardoor we goed gingen zweten. Het was best een pittig tochtje, maar het was het zeker waard! Het uitzicht bovenop de tafelberg is prachtig. We hebben genoten van de view en na een uurtje zijn we met de kabelbaan weer naar beneden gegaan.

Weekend van 20 mei

Op zaterdag zijn Jurio, Bobbi, Sanne en ik vertrokken richting Houtbay. Hier is een erg leuke markt, waar we goed hebben rond gestruind! We hebben nog even naar de zeehondjes gekeken aan de kust. Hierna zijn we doorgereden naar Waterfront, om eigenlijk niet veel te doen.. haha. Hierna hebben we ons bakkie gepakt en zijn naar Lion’s head gereden! We wilde deze graag beklimmen met de zonsondergang. Het uitzicht was echt belachelijk mooi! Wel vond ik het een spannende klim, aangezien je aan de rand van de afgrond aan het klimmen bent. Mijn hoogtevrees had het dus even te verduren. Na onze flinke workout zijn we een hapje gaan eten bij Marco’s Africa, een heel leuk restaurant met live muziek! Man man, wat hebben we ons vermaakt! Laat in de avond zijn we naar Grabouw gereden om nog even te chillen en uit te gaan.

Zondag 22 mei

VANDAAG WAS HET ZOVER: SKYDIVE! (en nu echt)

Ik weet niet zo goed wat ik hierover moet vertellen, het was ZO GAAF! Echt een mega vette ervaring.

Skydive 1
Oke, eerst kom je binnen en moet je een boekwerk invullen waarin staat dat je dit op eigen risicodoet en dat t allemaal leuk is enzo. (geen idee, heb t eigenlijk niet gelezen). Hierna wordt je in je tuigje gehesen. Dit tuigje zag er lekker stabiel uit, met allemaal elastiekjes enzo (uhhh…) Daarna mochten we ons mini-vliegtuigje in, dat er overigens ook creatief uitzag, met ducktape en loshangend plafond. Toen we opstegen begon het genieten. Het uitzicht boven Kaapstad is echt adembenemend. Je kon heel mooi de Tafelberg zien, alle stranden en de zee. We vlogen 20 minuten, totdat we 3 KM in de lucht waren. Hier werden we alle 3 vastgeklikt aan onze buddy’s. Het vliegtuig is heel erg klein, dus een kopstoot tussen mij en Bobbi kon niet ontbreken, auw. Toen we allemaal goed vast zaten en we onze bril op hadden werd het luikje open gemaakt. Bobbi moest als eerste. We zagen haar binnen een micro-ieniemienie-seconde onder het vliegtuig verdwijnen! Hierna mocht ik: AAAAAH. Het was zo gaaf!!! Eerst maak je een vrije val van 30 seconden. Hierdoor ben je helemaal gedesoriënteerd. Dan gaat de parachute uit en ga je langzaam naar de grond. De kick die het me gaf was echt geweldig. Eenmaal op de grond bleef de adrenaline stromen, mannnn zo vet.

Vrijdag 27 mei

Vandaag nam Lizelle ons mee naar Kaap Agulhas, het meest zuidelijke punt van Afrika! Het was een hele leuke dag met onder andere leuke groepsfoto’s en discovery channel live van Jeanne. We zijn de hele dag zoet geweest.

Om 17u kwamen we weer thuis. Hier hebben Jurio, Sanne, Bobbi en ik de auto gepakt en zijn we naar Stellenbosch gegaan. Dennis, een jongen uit de Grabouw groep was jarig, dus dit gingen we vieren!

Zaterdag 28 mei

Na een goede avond met weinig slaap hebben we uitgecheckt in t hostel en zijn we langzaamaan weer richting genaal gereden. Hier heb ik nog een paar uurtjes bijgeslapen en rond t einde van de middag kwamen er een paar mensen van Grabouw naar ons toe. In de avond gaf een docent van de basisschool (waar ook een paar studenten stage lopen) een feest en wij waren uitgenodigd! Ik vind feestjes met de locals altijd super gezellig. En je komt thuis met een paar goede dansmoves erbij!

Op zondag zijn we gaan brunchen met z’n allen in Greyton. Verder hebben we eigenlijk niet veel meer gedaan.

Week van 30 mei

Op maandag begon onze laatste werkweek. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje verdrietig was. Het afscheid nemen met de patiënten ging me niet altijd even goed af. Ik ga ze zo enorm missen. Ik heb wel al hele lieve kaartjes en cadeautjes gekregen van patiënten. We hebben ook bij elke patiënt een foto gemaakt die we deze week af gaven, zo hebben ze ook een leuke herinnering aan ons!

Weekend van 4 juni

Dit weekend hebben we eigenlijk niet veel ondernomen. We zijn een weekendje thuis gebleven om aan school te werken. Het is al ongeveer 2 weken heel koud hier in Genadendal, dus op vrijdagmiddag/avond hebben we onszelf getrakteerd op de SPA. Hier hebben ze heerlijke warme baden en sinds 2 weken had ik het eindelijk een keer warm. In de avond zijn we met z’n vijven naar de curry-avond gegaan in Greyton, dit was baie lekker!

Maandag 6 juni

Vandaag zijn de eindpresentaties! Iedereen presenteerde over zijn/haar afgelopen stageperiode. De mensen van de stage-organisatie waren allemaal aanwezig. Het was een emotionele boel.. Veel traantjes zijn gevloeid. Ik denk dat voor iedereen het besef komt dat de stage en daarmee de tijd in Zuid-Afrika er (bijna) op zit. Na de eindpresentaties waren we uitgenodigd bij meneer en mevrouw Pick. Dit zijn onze buren. Ze gaven een afscheidsbraai voor ons, heel erg lief. Wederom hebben we weer heerlijk gesmikkeld van al het lekkers dat ze hadden klaargemaakt!

Dinsdag 7 juni

Vandaag vloog de eerste van ons 10 naar huis, namelijk Dani. We zijn met z’n allen naar het vliegveld gegaan om hem uit te zwaaien. Ik hoef natuurlijk niet te vermelden dat de traantjes weer tevoorschijn zijn gekomen.

Zo, dit was mijn blog weer.

Morgen vertrek ik samen met Sanne op reis!

We vliegen naar Johannesburg, en vanuit daar zal onze 2-weekse rondreis gaan beginnen. We gaan van Krugerpark, naar Swaziland en zullen ook nog Lesotho bezoeken. Na deze 2 weken gaan Sanne en ik een week lang duiken in Port Elizabeth, waarna we (hopelijk) ons duikdiploma op zak hebben! In de laatste week ga ik met Bobbi een week paardrijden langs de kust en door de bergen van de oostkaap. Ik heb er enorm veel zin in!!!

Hieronder zie je een kaartje van de reis!

Rondreis

Ik denk dat mijn volgende blog geschreven gaat worden in het vliegtuig onderweg naar Nederland.

Bye lieve mensen, heel erg bedankt voor het lezen van mijn blog

xxxxxxxxxxxxxxx

1. Mama:
    8 juni 2016
    Ach, die vervelende Mams toch... Dat gezeur steeds over die blog!
    Maar ik ga ervan uit dat velen met mij uitkijken naar jouw leuke reisverhalen. En zo kun je straks, als je weer terug bent in het saaie Nederland, zelf je avonturen ook weer een beetje herbeleven..
    Lieve schat, heel veel plezier deze laatste weken. Doe voorzichtig (jaaaaaahaaaaa....) en geniet!
    Hele dikke kus en knoevel! Lofjoe...XXX
  2. Francine:
    11 juni 2016
    He bonusdochter,
    Elke keer als ik jou blog lees denk ik, net als Helene, wat moet het weer saaaaiii zijn voor jou om in Nederland te zijn, waar vroeger toch de weekendjes-ons een soort van hoogtepunten in je (ons!) leven waren....Maar ik gun je alles van harte, en je kunt je leven lang terug zien op een geweldige tijd! heel veel liefs en dikke knoevel,
    Francine